يا سَائِلي عَنْ مَذْهَبِي وعَقيدَتِي Arbaco
Qofkii xifdiya si qaasa hanoola soo xiriiro si aan u siino abaal gud
يا سَائِلي عَنْ مَذْهَبِي وعَقيدَتِي
Yaa Saa"Ilii Can madhabi Wa Caqiidatii
Saa'alka o waydiinaya madhabkeeygoow iyo caqiidadaydoow waxaa laga irsaqa la siiyaa hanuun qofkii hanuunka su'aasha doona radsha
رُزِقَ الهُدى مَنْ
لِلْهِدايةِ يَسْأَل
Rusiqal Hudaa Man Lil Hidaayati Yas"aluu
waxaa laga irsaqa la siiyaa hanuun qofkii hanuunka su'aasha doona radsha
اسمَعْ كَلامَ
مُحَقِّقٍ في قَولِه
Ismaac Kalaama Muxaqiqin
Dhagayso hadal muxaqiq oo xaqiiqaa hadalkiisasoo
لا يَنْثَني عَنهُ
ولا يَتَبَدَّل
Laa Yathnii Canhu Walaa Yatabadaluu
aan laga laban lana badalin
Xubu Saxaabati Kuluhum Lii Madhabun
jacaylka saxabadu dhamaantood waa madhabkeeyga
وَمَوَدَّةُ القُرْبى
بِها أَتَوَسّل
Wa Mawadatu Qurbaa Bihaa Atawasaluu
jacaylka qaraabadii nabigana alaan ugu dhawanayaa
وَلِكُلِّهِمْ قَدْرٌ
وَفَضْلٌ ساطِعٌ
Wali Kulihim Qadrun Wa Fadlun Saadicun
dhamaantood saxabadu fadli iyo sharaf sare oo ufaysay leyihiin
لكِنَّما الصِّديقُ
مِنْهُمْ أَفْضَل
Laa Kinahaa Sadiiqu Minhum Afdaluu
waxaase ugu fadli badan sadiiq abuubakar
وأُقِرُّ بِالقُرآنِ
ما جاءَتْ بِهً
Wa u QIru Bil QUr'aani Maa Jaa"at Bihii
waxaan qirayaa quraanku wuxuu layimid oo no shegay
آياتُهُ فَهُوَ الكريم المُنْزَلُ
ayadihiisu waa kuwa sharaf leh aale xagiisa laga soo dajiyay
Aayaatuhuu Fahuwa Kariimun Munazalu
وجميعُ آياتِ الصِّفاتِ أُمِرُّها
Wa jamiicu Ayaati Sifaati Umiruhaa
Dhamaan ayada
sifaatka sidoodaan ku marayaa ku qadanayaa ku aqbalayaa ku rumaynayaa
حَقاً كما نَقَلَ الطِّرازُ الأَوَّلُ
Xaqan kamaa naqala daraasul awalu
Ayagoo xaqa sidii loga soo raray jiilkii hore saxabada.
وأَرُدُّ عُقْبَتَـهـا إلى نُقَّالِهـا وأصونُها عن كل مايتخيل
wa arudu cuqbatahaa ilaa naqlihaa
wa usuunuhaa can kuli maaya takhyalu
waxaan u celinayaa amaanadedaa cidii laga soo raray
waxaan ka dhawarayaa waxkastoo la ismoodsiiyo
قُبْحاً لِمَنْ نَبَذَ الكِّتابَ وراءَهُ***وإذا اسْتَدَلَّ يقولُ قالَ الأخطَلُ
qubxan liman nabada alkitaaba waraa'ahuu
hala fool xumeyo fogeeyo, cidii ka tuurta kitaabka gadashooda.
Markuu wax,soo daliishadana yiraahda akhdab wuxuu yiri
والمؤمنون يَـرَوْنَ حقـاً ربَّهُمْ***وإلى السَّمـاءِ بِغَيْرِ كَيْفٍ يَنْزِلُ
wal-muminuuna yarawna xaqan rabahum wa ila samaa'i biqayri kayfin yanziluu
وأُقِرُ بالميـزانِ والحَوضِ الذي***أَرجـو بأنِّي مِنْـهُ رَيّاًأَنْهَـلُ
wa u qiru bil miisaani wal xawdi aladii arjuu bi anii minhu rayan anhalu
waxaan qirayaa miisaanka iyo xawdka kaas oo aan rajaynayo in aan ka canayo anoo ka cokanaanaya
وكذا الصِّراطُ يُمَدُّ فوقَ جَهَنَّمٍ* فَمُوَحِّدٌ نَـاجٍ وآخَـرَ مُهْمِـلُ
((wa kathaa siraadu yamudu fawqa jahanamin famuwaxidun naajin wa akharu muhmilu (Siraada)Wajirta
sidasoo kale waxaan qiraya siraadka oo la kor marinayo jahanama, qofka muwaxitka uu ka bad badayo midka kalaa uu ku dayacmayo
والنَّارُ يَصْلاها الشَّقيُّ بِحِكْمَةٍ***وكذا التَّقِيُّ إلى الجِنَانِ سَيَدْخُلُ
wa naaru taslaahaa ashaqiyu bixikmatin wa katha ataqiyu ilaa aljanaani sayadkhulu
naarta ayuu ku gubanayaa kan shaqigaa alle xigmadiisa
kan taqigaana kanooyinka sare ayuu galayaa
ولِكُلِّ حَيٍّ عاقـلٍ في قَبـرِهِ***عَمَلٌ يُقارِنُـهُ هنـاكوَيُسْـأَلُ
wali kuli xayin caaqilin fii qabrihii camalun yuqaarinuhu hunaaka wa yus'aluu
waxaa lagu su'alayaa ,midkastoxayi ah oo caqli leh qabrigisa camalikiisa kula saxiiba.
هذا اعتقـادُ الشافِعيِّ ومالكٍ***وأبي حنيفـةَ ثم أحـمدَ يَنْقِـلُ
Hathaa caqiidatu shaafici wa maalikin wa abii xaniifata thuma axmada yanqilu
Taasi waa caqiidadii shaafici maaliki abii xaniifa iyo axmed lagana soo guurshay
فإِنِ اتَّبَعْتَ سبيلَهُمْ فَمُوَفق***وإنِ ابْتَدَعْتَ فَما عَلَيْكَ مُعَـوَّلُ
fa ini tabacta sabiiahum famuwafiqun wa inibtadacta fama calayka mucaqaun
hadaad raacdo jidkooda mid la wafajiyaaad tahay hadaad bidco la timaadana cid kuu hilisaa ma jirto
Asagoo Carabi ah
يا سَائِلي عَنْ مَذْهَبِي وعَقيدَتِي )
رُزِقَ الهُدى مَنْ لِلْهِدايةِ يَسْأَل
اسمَعْ كَلامَ مُحَقِّقٍ في قَولِه
لا يَنْثَني عَنهُ ولا يَتَبَدَّل
حُبُّ الصَّحابَةِ كُلُّهُمْ لي مَذْهَبٌ
وَمَوَدَّةُ القُرْبى بِها أَتَوَسّل
وَلِكُلِّهِمْ قَدْرٌ وَفَضْلٌ ساطِعٌ
لكِنَّما الصِّديقُ مِنْهُمْ أَفْضَل
وأُقِرُّ بِالقُرآنِ ما جاءَتْ بِهً
آياتُهُ فَهُوَ القَديمُ المُنْزَلُ
وجميعُ آياتِ الصِّفاتِ أُمِرُّها
حَقاً كما نَقَلَ الطِّرازُ الأَوَّلُ
وأَرُدُّ عُقْبَتَها إلى نُقَّالِها
وأصونُها عن كُلِّ ما يُتَخَيَّلُ
قُبْحاً لِمَنْ نَبَذَ الكِّتابَ وراءَهُ
وإذا اسْتَدَلَّ يقولُ قالَ الأخطَلُ
والمؤمنون يَرَوْنَ حقاً ربَّهُمْ
وإلى السَّماءِ بِغَيْرِ كَيْفٍ يَنْزِلُ
وأُقِرُ بالميزانِ والحَوضِ الذي
أَرجو بأنِّي مِنْهُ رَيّاً أَنْهَلُ
وكذا الصِّراطُ يُمَدُّ فوقَ جَهَنَّمٍ
فَمُوَحِّدٌ نَاجٍ وآخَرَ مُهْمِلُ
والنَّارُ يَصْلاها الشَّقيُّ بِحِكْمَةٍ
وكذا التَّقِيُّ إلى الجِنَانِ سَيَدْخُلُ
ولِكُلِّ حَيٍّ عاقلٍ في قَبرِهِ
عَمَلٌ يُقارِنُهُ هناك وَيُسْأَلُ
هذا اعتقادُ الشافِعيِّ ومالكٍ
وأبي حنيفةَ ثم أحمدَ يَنْقِلُ
فإِنِ اتَّبَعْتَ سبيلَهُمْ فَمُوَحِّدٌ
Famuwaafiqun iyo famuwaxidin labadaas nuskhaba wa jiraan muwaxidin waxaa laga wada mid alle kali yeelay
وإنِ ابْتَدَعْتَ فَما عَلَيْكَ مُعَوَّلُ
يا سَائِلي عَنْ مَذْهَبِي وعَقيدَتِي Arbaco
(شيخ الأسلام ابن تيمية رحمة اللّه)