Duruusta Macadka Ee mantay

0
Saturday March 02, 2013 - 13:38:33 in Wararka by Somali islamic
  • Visits: 3080
  • (Rating 0.0/5 Stars) Total Votes: 0
  • 0 0
  • Share via Social Media

    Duruusta Macadka Ee mantay

    Ogaysiis Ku Socda Ardada Macadka altaqwa Network

    Share on Twitter Share on facebook Share on Digg Share on Stumbleupon Share on Delicious Share on Google Plus

Ogaysiis
Ogaysiis Ku Socda Ardada Macadka altaqwa Network
Waxaan Ogaysiinaynaa Ardada ALtaqwa network in ay habaca iyo Hurdada Ka kacaan Maradana dhexda Ku xirtaan 

Waxaa laydinkaga fadhiyaa labo jiz oo qur aan ah oo kore 
- dadka juzaka hoose aan galin ayagana wixii tabartooda wa loga fadhiyaa


waxaa idin bilaabanaya caway duruus cusub iyo kutub cusub

1. Mulakhas |Salatu nabiy Calamah albaani ibnu yasir
2. kitaab jaamic axkaamu nisaa sh cabdrxmaan omar
3. kitaab muxarar ah usbuuca soo socda sh boobe
4. 200 sualo iyo jawabo caqida
5. darsigiinii tajwidka oo ad ku qadanysan skbiga  ku darso magacaan    altaqwa.network  sacadaha saburada qolka kala soco


halkaan waxaan idin kugu soo lifaaqay fataawooyinkii fiqiga dumarka 10  ki shalay isla tobanki mantayna wana soo galin dona sacadaha so socda 

iyo kitabka caway la akhrinayo ee ka kooban 180 qodob 30 qodob aya la akhrin laba usbuuc ayu ku dhamanaya kadibna wa imtxaan e la soco



waxaan kalo maqalka danbe so racin dona kitubta kale ee u dhiifanoow cilmiga barakumulahu fiikum.


الحمد لله





أولاً : استقبال الكعبة

1- إذا قمتَ أيها المسلم إلى الصلاة , فاستقبل الكعبة حيث كنت , في الفرض والنفلِ , وهو ركن من أركان الصلاة , التي لا تصح الصلاة إلا بها .

2- ويسقط الاستقبال عن المحارب في صلاة الخوف والقتال الشديد .

- وعن العاجز عنه ؛ كالمريض , أو من كان في السفينة , أو السيارة , أو الطائرة , إذا خشي خروج الوقت .

- وعمن كان يصلي نافلة أو وتراً , وهو يسير راكباً دابة أو غيرها ويستحب له إذا أمكن أن يستقبل بها القبلة عند تكبيرة الإحرام , ثم يتجه بها حيث كانت وجهته .

3- ويجب على كل من كان مشاهدٍ للكعبة أن يستقبل عينها , وأما من كان غير مشاهداً لها فيستقبل جهتها .

حكم الصلاة إلى غير الكعبة خطأً :

4- وإن صلى إلى غير القبلة ؛ لغيم أو غيره بعد الاجتهاد والتحري جازت صلاته , ولا إعادة عليه .

5- وإذا جاء من يثق به - وهو يصلي - فأخبره بجهتها , فعليه أن يبادر إلى استقبالها , وصلاته صحيحةٌ .

ثانياً : القيام

6- ويجب عليه أن يصلي وهو قائماً وهو ركن ٌ , إلا على :

المصلي صلاة الخوف , والقتال الشديد , فيجوز له أن يصلي راكباً , والمريض العاجز عن القيام , فيصلي جالساً إن استطاع , وإلا فعلى جَنبٍ , والمتنفّل , فله أن يصلي راكباً , أو

قاعداً إن شاءَ , ويركع وسجد إيماءً برأسهِ , وكذلك المريضُ , ويجعل سجوده أخفض من ركوعه .

7 - ولا يجوز للمصلي جالساً أن يضع شيئاً على الأرض مرفوعاً يسجد عليه , وإنما يجعل سجوده أخفض من ركوعه - كما ذكرنا - إذا كان لا يستطيع مباشرة أن يباشر الأرض بجبهتِهِ .

الصلاة في السفينة والطائرة :

8- وتجوز صلاة الفريضة في السفينة , وكذا في الطائرة .

9- وله أن يصلي فيهما قاعداً إذا خشي على نفسه السقوط .

10- ويجوز أن يعتمد في قيامه على عمودٍ , أو عصى ؛ لكبر سنه , أو ضعف بدنه .

الجمع بين القيام والقعود :

11- ويجوز أن يصَلي صلاة الليل قائماً أو قاعداً بدون عذر , وأن يجمع بينهما , فيصلَّي ويقرأ جالساً , وقبيل الركوع يقوم , فيقرأ ما بقي عليه من الآيات قائماً ثم يركع ويسجد , ثم يصنع مثل ذلك في الركعة الثانية .

12- وإذا صلى قاعداً جلس متربعاً , أو أي جلسةٍ أخرى يستريح بها .

الصلاة في النعال :

13- ويجوز له أن يقف حافياً , كما يجوز له أن يصلي منتعلاً .

14- والأفضل أن يصلي تارةً هكذا وتارةً هكذا , حسبما تيسر له , فلا يتكلف لبسهما للصلاة ولا خلعها , بل إن كان حافياً صلى حافياً , وإن كان منتعلاً صلى منتعلا , إلا لأمرٍ عارضٍ .

15- وإذا نزعهما فلا يضعهما عن يمينه , وإنما عن يساره , إذا لم يكن عن يساره أحدٌ يصلي , وإلا وضعهما بين رجليه ـ قلت : وفيه إيماءٌ لطيفٌ إلى أنه لا يضعهما أمامه , وهذا أدبٌ أخل به جماهير المصلين , فتراهم يصلون إلى نعالهم ! - بذلك صح الأمر عن النبي صلى الله عليه وسلم .

الصلاة على المنبر :

16- وتجوز صلاة الإمام على مكان مرتفع كالمنبر ؛ لتعليم الناس يقوم عليه , فيكبر ويقرأ ويركع وهو عليه , ثم ينزل القهقرى حتى يتمكن من السجود على الأرض في أصل المنبر , ثم يعود إليه فيصنع في الركعة الأخرى كما صنع في الأولى .

وجوب الصلاة إلى سترة والدنو منها :

17 - ويجب أن يصلي إلى سترةٍ , لا فرق في ذلك بين المسجد وغيره , ولا بين كبيره وصغيره , لعموم قوله صلى الله عليه وسلم : ( لا تصل إلا إلى سترةٍ , ولا تدع أحد يمر بين يديك , فإن أبى فلُتقاتله ؛ فإن معه القرين ) . يعني الشيطان .

18- ويجب أن يدنو منها ؛ لأمر النبي صلى الله عليه وسلم بذلك .

19- وكان بين موضع سجوده صلى الله عليه وسلم والجدار الذي يصلي إليه نحو ممر شاةٍ , فمن فعل ذلك فقد أتى بالدنوّ الواجب - قلت : ومنه نعلم أن ما يفعله الناس في كل المساجد التي رأيتها في سوريا وغيرها من الصلاة وسط المسجد بعيداً عن الجدار او السارية , ما هو إلا غفلة عن أمرهِ صلى الله عليه وسلم وفعله .

مقدار ارتفاع السترة :

20- ويجب أن تكون السترة مرتفعة عن الأرض نحو شبر , أو شبرين ؛ لقوله صلى الله عليه وسلم : ( إذا وضع أحدكم بين يديه مثل مؤخرة الرحل فليصل ,ولا يبالي من مر وراء ذلك ) . - المؤخرة : هي العمود الذي في آخر الرحل , والرحل , هو للجمل بمنزلة السرج للفرس . وفي الحديث إشارة إلى أن الخط على الأرض لا يجزي , والحديث المروي فيه ضعيف - .

21- ويتوجه إلى السترة مباشرةً ؛ لأنه الظاهر من الأمر بالصلاة إلى سترة , وأما التحول عنها يميناً أو يساراً , بحيث أنه لا يصمُدُ إليها صَمْداً , فلم يثبت .

22- وتجوز الصلاة إلى العصا المغروزة في الأرض أو نحوها , وإلى شجرة , أو اسطوانة , وإلى امرأته المضطجعة على السرير , وهي تحت لحافها , وإلى الدابة , ولو كانت جملاً .

تحريم الصلاة إلى القبور :

23- ولا تجوز الصلاة إلى القبور مطلقاً , سواءً كانت قبوراً للأنبياء أو غيرهم .

تحريم المرور بين يدي المصلي ولو في المسجد الحرام :

24- ولا يجوز المرور بين يدي المصلي إذا كان بين يديه سترة , ولا فرق في ذلك بين المسجد الحرام وغيره من المساجد , فكلها سواء في عدم الجواز لعموم قوله صلى الله عليه وسلم : لو يعلم المار بين يدي المصلي ماذا عليه , لكانَ أن يقف أربعين , خيراً له من أن يمر بين يديه ) . يعني : المرور بينه وبين موضع سجوده .-وأما حديث صلاته صلى الله عليه وسلم في حاشية المطاف دون سترة والناس يمرون بين يديه , فلا يصح , على أنه ليس فيه أن المرور كان بينه وبين سجوده -.

وجوب منع المصلي للمار بين يديه , ولو في المسجد الحرام :

25- ولا يجوز للمصلَّي إلى سترةٍ أن يدع أحداً يمر بين يديه ؛ للحديث السابق : ( ولا تدع أحداً يمر بين يديك ... ) , وقوله صلى الله عليه وسلم : ( إذا صلَّى أحدُكم إلى شيءٍ يستره من الناس , فأراد أحدٌ أن يجتازَ بين يديه , فليدفع في نحره , وليدرأ ما استطاعَ ) , وفي رواية : ( فليمنعه - مرتين - فإن أبى فليقاتله فإنما هو شيطانٌ ) .

المشي إلى الأمام ؛ لمنع المرور :

26- ويجوز أن يتقدم خطوةً أو أكثر ؛ ليمنع غيرَ مكلَّفٍ من المرور بين يديه ؛ كدابةٍ أو طفل , حتى يمر من ورائه .

ما يقطع الصلاة :

27- وإن من أهمية السُّترة في الصلاة , أنها تحولُ بين المصلي إليها , وبين إفساد صلاته ؛ بالمرور بين يديه , بخلاف الذي لم يتخذها , فإنه يقطع صلاته إذا مرت بين يديه المرأةُ البالغةُ , وكذلك الحمار , والكلب الأسود .

ثالثاُ : النية

28- ولا بد للمصلي من أن ينوي للصلاة التي قام إليها, وتعيينها بقلبه , كفرض الظهر أو العصر , أو سُّنتهما مثلا , وهو شرط أو ركنٌ , وأما التلفظ بها بلسانه فبدعة مخالفة للسنة , ولم يقل بها أحدٌ من متبوعي المقلدين من الأئمة .

رابعاً : التكبيرُ

29- ثم يستفتح الصلاة بقوله ( الله أكبر ) وهو ركنٌ لقوله صلى الله عليه وسلم : ( مفتاح الصلاة الطهور , وتحريمها التكبير , وتحليلها االتسليم ) : أي : وتحريم ما حرم الله من الأفعال , وكذا تحليلها , أي تحليل ما أحل الله خارجها من الأفعال , والمراد بالتحليل والتحريم المحرَّم والمحلَّل .

30- ولا يرفع صوته بالتكبير في كل الصلوات , إلا إذا كان إماماً .

31- ويجوز تبليغ المؤذن تكبير الإمام إلى الناس , إذا وجد المقتضي لذلك , كمرض الإمام وضعف صوته , أو كثرة المصلين خلفه .



halkaan hoose waxaa ka bilaaban doona fataawooyinkii ee la soco 


: أحكام الزواج
ٍس1:هل يحل لي الزواج وعمري اثنتاعشرة سنة؟
ma iibanaantahay inaan guursado anoo 12sano jir ah ?
ج:يحل لك الزواج وعمرك اثنتاعشرة سنة,ولامانع يمنع من دالك,وبالله توفيق وصلي الله علي نبينا محمد واله وصحبه وسلم (فتاوي اللجنة الدائمة 18/25)
way kuu banaantahay inaad guursato adoo 12sano jir ah wax kuu diidayana maleh arinkaas
س2:عن الزواج الرجل المسلم غير ملتزم بتعاليم الاسلام بفتاةاو المرأة ملتزمةيعني طلب من اهله او كدا ان يبحثواله عن فتاة وهو مثلا حريص علي ان تكون ملتزمة وهو اصلا غير ملتزم من باب لعل الله ان يهدي قلبه,فالأن هل يعني هدا يجوز؟
waa maxay xukunka guurka ninka muslimka ah inuu guursado gabar wadaad ah asna aana ahayn nin fiican oo diinta ku camal fala amaba inuu dalbado in loo dono gabar wadaad ah asna uusan ahay nin wadaad lkn loo rajaynayo inuu noqdo nin wadad ah allana uusoo hanuunsho?
ج:لاهدا لايجوزهدا ليس كفؤ لها,وكما ان اولياء اللأمور أمرو بتزويج بناتهم الي من كان كفؤ,فالعكس ايضا هو الواجب (الباني سلسلة الهدي والنور(ش703)
ma banaana umana ahan kuf sida loo amray walidka in ay ugu guurshaan caruurtooda dad dinleh ayaa caksigeedna wajib u tahay.

س3:ماهو السن المناسب للزواج بالنسبة للمرأة والرجل؟لأن بعض الفتيات لا يقبلن الزواج ممن يكبرهن سنا,وكدالك بعض الرجال لايتزوجون ممن يكبرهن في السن ؟
waa sanadkee kan ugu munaasabsan guurka ninka iyo gabadhaba inay guursadaan?waayo gabdhaha qaarkood ma aqbalaan inay gursadaan nin ka weyn nimankuna sidoo kala ma aqbalaan gabar ka wen inay guursadaan ?
ج:اوصي الفتيات بالا يرفضن الرجل لكبر سنه,كأن يكون يكبرها بعشرسنين,او بعشرين سنة,اوبثلاثين سنة,ليس هدا بعدر فقد تزوج النبي عليه السلام عائشة وهو ابن تلاثة وخمسين سنة وهي بنت تسع سنين,فالكبر لا يضر,فلا حرج ان تكون المرأة اكبر,ولا حرج ان يكون الزوج اكبر فقد تزوج النبي عليه السلام خديجة وهي بنت اربعين وهو ابن خمس عشرون سنة قبل ان يوحي اليه عليه الصلاة والسلام ,اي انها تكبره بخمس عشرة سنة رضي الله عنها ,ثم تزوج عائشة رضي الله عنها وهي بنت ست اوسبع سنين ,ودخل بهاوهي بنت تسع سنين,وهو ابن ثلاثة وخمسين ,وكثيرا من هؤلاء الدين يتكلمون في في المدياع او التلفاز وبنفرون مت التفاوت بين السن الزوج والزوخة ,كله غلط,لا يجوز لهم هدا الكلام,الواجب ان المرأة تنطر في الزوج فادا كان صالحا ومناسبا,فانه ينبغي لها ان توافق ولو كان اكبر منها سنا,وهكدا الرجل ينبغي له ان يعتني بالمرأة الصالحةدات الدين ولو كانت اكبر منه ادا كانت في سن الشباب وسن الانجاب,فالحاصل ان السن لا ينبغي ان يكون عدرا,ولا ينبغي ان يكون عيبا مادام الرجل صالحا والفتاة صالحة (ابن باز:إسلامية للمسند(3/107)
waxaan udardaarmayaa gabdhaha inaysan diidin, guurka ninku haduu ka waynyahay ,sida inuu ka wenyahay 10 sano 20 sano iyo sanaba kaasna ma noqon karo curdudaar ,nabigu csw wuxuu guursaday caa,isho asagoo jira 53sanno ayaduna ay jirto 9sano ,waynaantu waxba makeenayso wax dhib ahna makeenayso inay gabadhu wayntahay,sidoo kale inuu ninku waynyahayna dhib makeenayso,nabigu wuxuu guursaday khadiijo allaha ka raali noqdee ayadoo 40sano jirta asna 25sano jir ayuu ahaa waana inta aan loosoo waxyoonin csw,waxaana meeshaas nooga cad inay ka waynayd nabiga 15sano allaha karaali noqdee,kadib wuxuu guursaday caa,isho allaha ka raali noqdee ayadoo 6sano iyo 7sano udhaxaysa ,wuxuuna la guri galay ayadoo 9sano jir ah,asna 35sano jiryahay,badanaa dadka talefishinka ka hadla ama wariyayaasha ah oo ku dooda in dadka kala da,da weyn aysan is guursan way khaldanyihiin umana banaana inay saa uhadlaan gabadha wuxuu waajib kasaaranyahay inay fiiriso ninka wanaagiisa iyo diintiisa iyo inuu ku haboonyahay,waxaana suurta gal u ah inay ogalaato xitaa haduu ka waynyahay ,sidoo kale ninkana waxaa suurta gal u ah inuu gabadha wanaageeda fiirsho iyo diinteeda xitaa haday ka wayntahay ,haday ku jirto waayaha dhalinyarada oo macnaha ay tahay mid ilmo dhali karta,waxaana muuqata in sanadku oo la kala waynaado aysan curdudaar noqon karin,ceebna mahan haddii marba uu ninku wanaagsanyahay ama gabadhu wanaagsantahay
س4:هل يجوز استعمال الخاتم بمناسبة الزواج؟
ma banaantahay in la gashto faraanti munaasabada aguurka dhexdeeda?
ج:لا يجوز لبس الخاتم بمناسبة الزواجولما في دالك من مشابهة الكفار في عاداتهم لأن دالك لم يكن شعائر للمسلمين في الزواج,وإنما هو عادة الكفار فب الزواج,تم قلدهم فيه ضعاف الإيمان,وجهلة المسلمين
ma banaana in la gashto faraanti munaasabada guurka,waxaana ay noqonaysaa ku daba dayasho lagu daba dayano gaalada iyo caadadooda,sababtoo ah maahanfaraantigi ishcaarta islaamka waqtiga ay guursanayaan,waana caado galadu ay keentay,in la shabaho gaaladana waxaa keena iimanka oo daciif ah,iyo jaahilnimo
س6:كيف اتأكد من الانسان المتقدم لخطوبتي من انه ملتزم بتطبيق شرع الله في نفسه ومعاملته ؟
sidee ban ku ogaan karaa in qofka doonaya inuu i doonado inuu yahay qof diinta islaamka ku dhaqmo naftiisana ka ilaaliya waxayaabaha xun xun ,dhaqankiisuna uu wanaagsanyahay?
ج:يجب علي ولي المرأة في هدا ان يتحري ويسأل عمن يخطب موليته,فان رضيه في ديبه وخلقه زوجه,والا فلا ,والسبل التي تعرف بها حال الشخص كثيرة ومتيسرة,منهاسؤال اقربائه واصحابه في عمله,والانطر في حاله مع عدم الاستعجال في هدا ,وبالله توفيق(فتاوي اللجنة الدائمة(18/64)
waxaa waajib ku ah waliga gabadha inuu arintan galo,uuna wax ka ogaado cida uu u guurinayo gabadha uu hayo wilaayadeeda,haddii uu yeelo ninka diintiisa akhlaaqdiisa ha u guursho,hadii kale yuusan samayn,wadooyinka lagu garto ninku inuu wanaagsanyahay way badantahay wayna fududahay,sida inuu waydiiyo qaraabadiisa inuu nin wanaagan yahay,iyo asxaabta ay wada shaqeeyaan,ayadoona lagu deg degin xaaladahaan ookale
س7:نحن نعلم انه ثبت عن النبي صلي الله عليه وسلم انه امر برؤية الخاطب للخطيبة,فهل ثبت عنه ياشيخناانه امر بأنه يسأل الخطيبة سؤال او يتكلم معها؟هل ثبت هدامن الكتاب والسنة؟
waxaan ognahay inuu nabigu csw amray inuu ninku arko gabadha udoonan,sheekh ma sugantahay inuu nabigu csw na amray in uu su,aal weydiiyo gabadha udonan ama uu la hadlo?mase ku sugantahay kitaabka alle iyo sunada?
ج:لا ماوردشيء من دالك
may lagama warin kitaabka
السائل:لو فعله الخطيب يعني فيه حرج فيه شي؟
su,aal:hadii uusoo sameeyo ninka wax doonaday ma wax danbi ah baa ku jirta:
الشيخ:ادا فعله بحضور ولي امرها فلا حرج
sheekh:hadii uu ku dhex sameeyo arintaan ehelka dhexdooda wax danbi ah maleh
(الباني سلسلة الهدي والنور(ش:667)
,
س8:هل يجوز للخاطب ان يجلس مع الخطيبة منفردا في بيت اهلها,ولو في غرفة بابها مفتوح او صالة مفتوحة وهل مع وجود أمها او يخرج معها مع وجود أمها او اختها الصغيرة(10سنوات)وهل يجوز للخاطب ان يمسك يد مخطوبته وان يصافحها ويصافح امها؟ا
su,aal ma ubanaantahay kan wax doonay inuu gabadha u doonan la fariisto ayadoo gurigeeda joogta,albaabkuna uu ufuranyahay ama saalada guriga ay fadhiyaan hooyadeedna ay la joogto ama walaasheed 10 sano jir ah ?mase ubanaantahay inuu gacanteeda qabsado ama uusalaamo ayada iyo hooyadeedba?
ج:لايجوز للخاطب ان يخلو بمخطوبته مادام لم يعقد عليها,ولا ان يصافحها,ولا ان تخرج معه,لأنها اجنبية عنه,ولكن له ان يراها عند ارادة الزوج منها من دون خلوة بها,بل بحضور امها او ابيهااو غيرها ممن تزول بوجود الخلوة,لما في حديث جابر رضي الله تعالي عنه قال:قال رسول الله صلي اللع عليه وسلم:<<ادا خطب احدكم المرأة فان استطاع ان ينطر منها الي مايدعوه الي نكاحها فليفعل>>رواه احمد وابو داود,قال الحافط ابن حجر:رجاله ثقات,ولمسلم عن ابي هريرة رضي الله عنه,ان النبي قال لرجل تزوج امرأة<<انطرت اليها؟>> قال لا,قال:<<ادهب فانطر اليها>>والمعني اراد الزواج منها وبااه التوفيق
uma banaana inuu la gooni noqdo gabadha u doonan intaa uusan caqdigu dhicin ka hor,mana ubanaana inuu salaamo,iyo inuu magaalda ula baxo,waayo ajanabi ayay ka tahay,
س9:هل القبلة محرمة عند اشهار خطبتك لفتاة او اشهار تكلمك عليها؟
inuu dhunkado gabadhaha udoonan ma xaaraan baa marka uu ogaysiisku dhaco ,ama dadka oodhan hadalku gaaro?
ج: يباح للخاطب ان يكلم مخطوبته عند النطر,وان ينطر اليها من دون خلوة بها,ولا يجوز له ان يقبلها او يلمسها الا بعد النكاح,لأنها قبل العقد اجنبية منه,وان كانت مخطوبة له, وبالله التوفيق (فتاوي اللجنة الدائمة(18/82)
waxaa ubanaan ninka inuu gabadha la hadlo, oo ay is arkaan ,si uu ufiirsho ayagoo aysan meel gooni ahaadin,umana banaan inuu dhunkado ama uu taabto,ilaa ka dhaco caqdiga nikaaxu mooyee,waayo caqdiga kahor waxay ka tahay ajanabi,haday doonto ha udoonanaato
ٍس10:لي اخت مصابة (بعين)وتقدم لخطبتها شخص,فهل يجب علي ان اخبره بأنها مصابة بالعين,وادا لم اخبره فهل اعتبر غاشا له؟
waxaa ila dhalatay gabar isha uu dhaawac kaga yaalo,waxaa soo diintay qof,waajib ma igu tahay inaan usheego inay isha ka dhaawacantahay,haddii aana usheegin ma igu noqonaysaa qish?
ج:يجب علي الولي ان يبين ما في المرأة المخطوبة من العيوب والأمراض ادا كان الزوج لا يعرف دالك حتي يكون علي بصيرة,لأن في عدم اخباره بدالك غش له,وقد قال النبي صلي الله عليه وسلم((من غشنا فليس منا>> وبالله التوفيق فتاوي اللجنة الدائمة(18/62)
waxaa waajib ku ah waliga inuu cadeeyo wax walbo oo ceeb ay leedahay gabadhu ama xanuuno ah,haduusan ogayn ninka guursanayo arinkaan,ilaa wax walba uu ka arko,waayo haday timaado inaan loo sheegin waa qish ama khiyaano la khiyaanay,nabiguna csw wuxuu yiri:<kii na qasha anaga nagamid maahan>


asagaa yusan kaa datign  wakhtigu waa ordayaa cimrigu wuu is gurayaa  allaha ku sahlo ee mesha ka kac alle waxa uu u balan qaday qofkii dadaal la yimaada in uu la dadaalayo oo uu hanuuninayo allaha kuwas hanagu daro imankenana ha na sugo amin.


Golaha Isbadalka soomaliyeed



Leave a comment

  Tip

  Tip

  Tip

  Tip